Another type of cardio.

Jag kör mer cardio nu än tidigare. På diet har det ju gåtts och sprungits så att det räcker och blir över men utöver det så har jag alltid varit dålig på att göra dem passen. Har inte riktigt sett hur mycket gott de gör utöver att hamna på underskott och när detta inte behövs så har det prioriterats bort.
Nu däremot så har jag hittat det som fungerar för mig utan att bli uttråkad eller känna att jag får ”offra” en timme i gymmet mot en timme på bandet.

-PLYO mina vänner!
Så, min träningsvecka ser ut som så att jag kör ett axelpass, ett ryggpass, ett crossfitpass och tre benpass varav ett är ren plyo.
Plyopassen går ut på löpintervaller i (skid)backe, och en hel del hopp, spänst och explosiva övningar därimellan. Fokus på ben men hela kroppen arbetas igenom. Så högintensiv cardio och styrka i ett.

image

Idag var det vilodag men det blev en tur upp på totthummeln. Rätt jobbigt och väldigt vackert!

I.

Nytt på g!

Herregud vilket benpass jag fick till ikväll. Semestern är slut och jag har verkligen använt den till att vila upp mig. Körde stenhårt fram till en vecka innan jag skulle bli ledig, då blev jag dunderförkyld och så var det med det. Höll i sig i två veckor gjorde den med lock för öronen och bara allmänt dåsig. Fick nöja mig med promenader och lite hemmaträning. Resten av semestern var jag ute och sprang och körde en hel del plyo (mer om det sen) något gympass på Hälsostudion fick det förstås bli också den veckan jag var hemma i Stockholm.

Efter all den här vilan så känns det faktiskt kul igen. Det var precis vad som behövdes för jag var rätt matt där i slutet. I och med det har jag tänkt om lite och kommer att ändra mitt upplägg helt. Behöver variationen så några gympass kommer att bytas ut mot utomhusträning och splitten kommer att ändras. Fokus kommer att hamna på ben istället för rygg och axlar. Blir nog bra det!

image